АДМІНІСТРАТОРИ
з 11:00 до 19:00, Нд. Пн.-вихідні дні
(0412) 22-24-55
КВИТКОВА КАСА
з 11:00 до 19:00, Нд. Пн.- вихідні дні
(0412) 47-33-88

«За що я люблю наш театр — так це за можливість експериментувати і творити», — Євген Стецюк

«За що я люблю наш театр — так це за можливість експериментувати і творити», — Євген Стецюк

У Житомирському академічному українському музично-драматичному театрі ім. І.Кочерги вже традиційними стали театральні вітальні на які запрошуються видатні актори, художники, письменники — люди, які є своєрідною візитівкою нашого краю. Проте, днями для театральної вітальні була представлена концертна програма від оркестру Житомирського академічного музично-драматичного театру ім. І.Кочерги. Музиканти створили атмосферу, яка допомогла усвідомити, що мистецтво в усіх своїх проявах — неймовірне та прекрасне.

І ми хотіли б познайомити Вас із головним диригентом Житомирського академічного музично-драматичного театру ім.І.Кочерги. Знайомтесь — це Євген Стецюк. Розповідаючи про цю людину важко втриматися від схвальних відгуків. Здається, що всі без виключення — колеги-музиканти, глядачі, слухачі — встигають зарядитися від нього активним ентузіазмом та творчим задумом. А творчість Євгена надзвичайно об’ємна і багатогранна — він є професійним композитором, ну і порівняно недавнє досягнення — пост головного диригента в Житомирському академічному музично-драматичному театрі ім.І.Кочерги. Здається, що така стрімка тріумфальна кар’єра дається йому легко, вишукано та безпосередньо. Але тільки він сам  точно знає, скільки ступенів майстерності йому довелося подолати на цьому шляху і скільки титанічної роботи вкласти. Про все це, нам пощастило поспілкуватися з Євгеном Стецюком.

Традиційне, напевно, питання — в який момент Ви вирішили, що пов’яжете життя саме з музикою?

Я почав займатись музикою з 5 років, і як ви розумієте, в такому віці це точно не був мій остаточний вибір. Також я не можу сказати що це було нав’язано мені батьками, думаю що все було вирішено до мого народження і це — моя доля. Адже в моїй родині абсолютно всі професійні музиканти: піаністи, композитори, диригенти, скрипалі, теоретики, а сам я, виходить, професійний композитор в третьому поколінні та наслідую справу мого дідуся Олександра Стецюка, який бути головним диригентом ЖМузДрам театру Кочерги.

Але становлення в амплуа диригента — це ж дуже довгий процес, так чому саме ця професія, а, скажімо, не виконавець власної музики?

Справа в тому, що для професійного композитора стати або бути диригентом — абсолютно звичне явище, і ми знаємо в історії музики безліч тому прикладів, я би навіть сказав що кожен другий композитор диригував, принаймні, своєю музикою. Це логічно, тому що ніхто так не знає симфонічне полотно, оркестр, як композитор. Музику свою я теж виконую, так як я ще і піаніст. Це естрадні речі, які я граю іноді, доречі, в нашому театрі. Але, насамперед, це виконування на концертах і фестивалях своєї академічної музики.

 

А вам більше імпонує диригувати оркестром під час концерту або брати участь в підготовці театральної постановки?

Щось створювати — це одна робота і одне задоволення, а виконувати чи диригувати, насолоджуючись вже зробленою роботою — то зовсім інше. Але друге(виконування) завжди є логічним продовженням першого, тому я би ці процеси не розділяв. Скажімо так: хтось не любить готувати, але любить їсти, чи може навіть навпаки! Та я люблю і готувати і потім їсти (сміється).

А як ви відбираєте твори для виконання?

Якщо це театральна вітальня перед виставою, все залежить від характеру та типу вистави. Якщо, скажімо, вистава «Божі тварі», то музика, має бути українською та загалом не дуже веселою. Якщо це концерт, тоді обговорюється с художнім керівником. Якщо це вистава, то музика чи вже є до неї, чи пишеться, знову ж таки, з уточненням художнього керівника театру.

Які творчі завдання ви ставите перед собою зараз?

Оновлення оркестрового репертуару. Тому запрошуємо до нашого театру — незабаром на вас чекатиме багато нового та цікавого. І взагалі, за що я люблю наш театр — так це за можливість експериментувати і творити.